Veel gestelde vragen

BETALEN

  • Hoe kan ik betalen?
    Betalingen gebeuren online, op het moment van de bestelling. Je kan betalen via Bancontact of kredietkaart, Belfius Direct, KBC of via je Paypal account.
  • Accepteert Boer&Toer maaltijdcheques?
    Neen, jammer genoeg niet. De enige optie om maaltijdcheque te aanvaarden is om via de grotere betalingsproviders te werken, maar dit zou ons in het begin meer dan 11% van onze marge hebben gekost. Wij vinden dit onaanvaardbaar en hebben naar alternatieven gezocht.
  • Hoeveel leveringskosten betaal ik?
    Boer&Toer haalt jouw bestelling op bij de boeren, bereidt ze voor en levert ze in een afhaalpunt voor 3,5 euro of aan huis voor 6,5 euro. Indien de voorbereiding- en leveringskosten voor jou, om eender welke reden, een drempel betekenen om te bestellen bij Boer&Toer, dan kan je altijd kiezen voor het ‘klein tarief’ (3,5 euro) of ‘gratis’ (0 euro) voorbereiding en levering.
  • Wat gebeurt er als ik iets terugbetaald moet krijgen van Boer&Toer?
    Wij werken met seizoensgebonden producten en het kan dus gebeuren dat er een product bij levering ontbreekt. De slakken hebben jouw sla opgegeten, de hagel heeft je aardbeien vernield, de boer heeft jouw kaas op de markt al verkocht… In zo’n geval heb je de keuze tussen drie opties:

1. Het kan zijn dat de boer jou een gelijkwaardig product in de plaats aanbiedt, dit melden we je dan op het moment van de levering. Aan jou de keuze of je dit product aanvaardt of niet. Indien je het niet aanvaardt, kan je nog kiezen tussen de twee volgende opties.

2. Boer&Toer levert je het bestelde product of iets anders de week daarop of bij je volgende bestelling. In dit geval krijg je een tegoedbon die je kan gebruiken bij je volgende bestelling.

3. Boer&Toer betaalt je het bedrag van het niet-geleverde product gewoon terug via overschrijving.

Om gebruik te maken van het herroepingsrecht, verwijzen we je door naar paragraaf 4 van onze Algemene verkoopsvoorwaarden.

  • Hoe recupereer ik het geld van het leeggoed?
    We geven je gewoon het gepast geld in munt terug bij teruggave.

SAMENWERKING MET DE BOEREN

  • Hoeveel houdt de boer aan mijn bestelling over?
    De boer houdt minstens 7 EUR incl. BTW over voor een bestelling van 10 EUR incl. BTW. Natuurlijk worden de levering- en voorbereidingskosten apart berekend. Wij werken aan een transparant systeem waarbij je perfect zal kunnen zien waar elke uitgegeven euro bij Boer&Toer naartoe gaat. Nog even geduld, aub. Soms zal je zien dat de boer ons wat meer marge gunt omdat hij/zij groothandelsprijzen hanteert.
  • Waarom is het aantal producten beperkt?
    Wij werken met seizoensgebonden en lokale producten en rechtstreeks met de boeren. Geen mogelijkheid dus om jou op tomaten te leveren in de winter. Maar we zijn wel op zoek naar alternatieven om jou gezonde boerenkost aan te bieden doorheen het hele jaar. Ken je een boer die kleinschalig werkt in de korte keten en die het ziet zitten om met ons samen te werken? Graag, alle suggesties zijn welkom.
  • Hoe werkt het leeggoed?
    Je leeggoed betaal je bij bestelling en je recupereert het op het moment van teruggave. Het is fijn als je het leeggoed proper teruggeeft. Wij streven ernaar zoveel mogelijk te werken met leeggoed, maar geef ons de tijd en het vertrouwen om dit uit te breiden. Niet elk product is geschikt voor leeggoed. Als je bijv. heel zoete producten hebt met veel suiker in, is er veel kans dat jouw lege bokaal niet meer volledig gesteriliseerd kan worden en dat de boer er dus zelf voor moet betalen, wat ook niet de bedoeling kan zijn. Voedselveiligheid komt eerst!
  • Hoe zit het met verpakkingen?
    Wij proberen zo veel mogelijk verpakkingen te vermijden. Zoals voor het leeggoed, moet je ons de tijd geven om hiernaar toe te werken, maar de limiet is en zal altijd de voedselveiligheid blijven. Wij kunnen niet elke verpakking retour accepteren, maar zamelen wel het leeggoed in, alsook lege eierdozen of de zakken/bakken van vorige levering mochten die bij jou zijn blijven staan.
  • Hoe zit het met voedselveiligheid en de koude keten?
    De temperatuurgevoelige producten worden steeds in een koude omgeving behandeld. De boeren maken of verpakken ze in een gekoelde ruimte, het transport gebeurt via een gekoelde bestelwagen of in isotherme dozen met koelelementen die de temperatuur bewaren. De bestellingen per klant worden in een koude omgeving voorbereid en onmiddellijk weer gekoeld bewaard in isotherme dozen tot hun transport dat wederom gekoeld wordt gedaan. Wij doen regelmatig steekproeven met thermometers om te zien of de temperatuurverschillen binnen de aanvaardbare en wettelijke norm blijven. Boer&Toer is ingeschreven bij het Federaal Agentschap voor Voedselveiligheid en neemt de verantwoordelijkheid voor het voorbereiden en transporteren van de producten op zich vanaf het moment dat de boer ze aan ons overhandigt tot het moment van de levering bij jou thuis. Mocht je zelf niet aanwezig zijn op het moment van de levering, zullen wij de goederen in een door jou voorziene isotherme coolbox bij jou of bij je buren achterlaten.  Wij rekenen hier ook op jouw en hun medewerking om de voedselveiligheid en de koude keten te garanderen. Wij kunnen niet verantwoordelijk gesteld worden voor eventuele problemen die zouden optreden in geval van nalatigheid van jouwentwege of van jouw buren.

LEVERINGEN EN BESTELLINGEN

  • Wanneer is Boer&Toer open?
    Je kan vanaf een week op voorhand tot 2 dagen vóór levering bestellen, en dit 24u op 24! In de praktijk kan je dus vanaf maandagnacht tot zondagavond middernacht bestellen tegen de dinsdag erop. Maandag en dinsdagochtend maken de boeren jouw bestelling klaar. Ze doen dit altijd zo laat mogelijk zodat jouw producten kraakvers geleverd kunnen worden.
  • Waar en wanneer levert Boer&Toer?

    – Woon je in Aarschot of Scherpenheuvel-Zichem? Dan kan je kiezen om je bestelling zelf af te halen of aan huis te laten leveren. Afhalen kan je dinsdagnamiddag tussen 15u30 en 18u in één van onze afhaalpunten. Levering aan huis gebeurt op dinsdagavond tussen 15u30u en 20u. Bij het afrekenen kan je in de nota eventueel het voor jou gewenste uur van levering meedelen. Wij proberen hier dan zoveel mogelijk rekening mee te houden.

    – Woon je in een aangrenzende gemeente? Dan kan je je bestelling voorlopig enkel afhalen in één van onze afhaalpunten. Zijn deze afhaalpunten te ver voor jou? Mail dan naar info@boerentoer.be en we bekijken met jou of we een afhaalpunt in je buurt kunnen opzetten.

  • Mag ik de plooibox waarin mijn bestelling zit bijhouden tot de volgende levering?
    We proberen zo weinig mogelijk verpakkingen te gebruiken bij Boer&Toer. Daarom werken we met plooiboxen waarin we jouw bestelling onverpakt kunnen vervoeren. We kunnen de plooiboxen helaas niet bij je achterlaten, omdat we dan veel meer boxen nodig hebben. De box die bij jou achterblijft, zou dan een week ‘werkloos’ zijn en dat willen we juist voorkomen: als we dan toch plastic gebruiken, dan liefst zo efficiënt mogelijk. Wanneer we je bestelling bij je thuis afleveren, vragen we je om je bestelling uit de laden, zodat we de boxen direct terug kunnen meenemen. Lukt je dat om de één of andere reden toch niet, dan vragen we je 6 euro waarborg. Ben je niet thuis op het moment van de levering, dan voorzie je op een afgesproken plaats een koelbox waarin we je bestelling kunnen overladen (zie ook de vraag hieronder). Hetzelfde geldt bij afhaling: voorzie een leuke fietstas of winkelzakken of je eigen plooibox, gekoelde zak, …waarin je je bestelling kan overladen.
  • Ik ben niet thuis op het moment van de levering, wat kan ik doen?
    Geen nood, wij hebben verschillende opties.

– Ofwel verander je het leveradres bij je bestelling naar een adres elders in de gemeentes Aarschot of Scherpenheuvel-Zichem.

– Ofwel schrijf je in de nota bij je bestelling waar we de bestelling kunnen achterlaten (bijvoorbeeld bij de buren). In dat geval voorzie je op die plaats een isotherme box waarin we je gekoelde waren kunnen achterlaten.

  • Hoe bestel ik snel bij Boer&Toer?
    Gebruik de filters aan de linkerkant van de producten. Selecteer eerst een categorie (bv. vlees) en verfijn daaronder je keuze (bv. rund). Zo zie je enkel wat je nodig hebt. Of je kan zoeken op een bepaalde term, bijv. ‘Bio’. Na één bestelling wordt jouw keuze in je winkelkar opgeslagen en zal je automatisch terug kunnen grijpen naar je vorige bestelling.

Heb je nog vragen? Contacteer ons op info@boerentoer.be of op het telefoonnummer 0485/603399.
Wij danken je alvast voor je vertrouwen.